Klauzula informacyjna - RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”) informujemy, iż:
-
Administratorami Pani/Pana danych osobowych są:
1. Salve Medica Sp. z o.o. sp.k., ul. Św. Anny 62, 95-060 Brzeziny (siedziba: ul. Szparagowa 10, 91-211 Łódź),
2. Medica Sp. z o.o. sp.k., ul. Św. Anny 62, 95-060 Brzeziny (siedziba: ul. Szparagowa 10, 91-211 Łódź),
3. Salve Medica Warszawa Sp. z o.o. sp.k., Aleja Wilanowska 365, 02-665 Warszawa,
4. Salve Sp. z o.o. sp.k. ul. Andrzeja Struga 3, 90-420 Łódź, w ramach zawartej umowy o współadministrowaniu danymi osobowymi, zwani dalej „Współadministratorami”. Z każdym z Współadministratorów może się Pani/Pan kontaktować pisemnie za pomocą tradycyjnej poczty pisząc na adres naszej siedziby wskazany powyżej. - Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych - jest nim Michał Koralewski, adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe w następujących celach:
-
zdrowotnych – w związku z wykonywaniem działalności leczniczej, zgodnie z ustawą o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 654 ze zm.) dalej „ustawa o dl.”
Jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji celów zdrowotnych, nie jest wymagana zgoda pacjenta na przetwarzanie jego danych osobowych. Podstawę prawną przetwarzania poniższych celów stanowią:
- profilaktyka zdrowotna – art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 2 ustawy o dl. oraz art. 24 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. 2009, Nr 52, poz. 417 ze zm.) dalej „ustawa o PPiRPP”
- medycyna pracy, w tym oceny zdolności pracownika do pracy - art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 6 i 11 ustawy o służbie medycyny pracy ustawa z 27 czerwca 1997 r. (Dz. U Nr 96, poz. 593)
- diagnoza medyczna i leczenie - art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o dl. oraz art. 24 ustawy o PPiRPP
- zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami opieki zdrowotnej art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o dl. oraz art. 24 ustawy o PPiRPP
- zapewnienia zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego - art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 54 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa z dnia 25 czerwca 1999 r. Dz. U. Nr 60, poz. 636 ze zm.), inne właściwe przepisy z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych
W szczególnych przypadkach podstawą prawną przetwarzania danych osobowych dotyczących zdrowia mogą być ponadto odpowiednie przepisy szczegółowe, zawarte m. in. w:
- ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1878);
- ustawie z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1155); ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2195);
- ustawie z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2217);
- ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1510);
- ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1371);
- ustawie z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1000);
- ustawie z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 151);
- ustawie z dnia 25 czerwca 2015 r. o leczeniu niepłodności (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 865); ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1845).
W przypadku udzielania świadczeń w ramach transgranicznej opieki zdrowotnej, podstawę prawną będą stanowiły także przepisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/24/UE z dnia 9 marca 2011 r. w sprawie stosowania praw pacjentów w transgranicznej opiece zdrowotnej.
W przypadkach szczególnie uzasadnionych, bez konieczności uzyskiwania zgody pacjenta - podstawą prawną przetwarzania mogą być także art. 6 ust. 1 lit. b-f, oraz art. 9 ust. 2 lit. c (przetwarzanie jest niezbędne dla ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, a osoba jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody), f (np. dochodzenia roszczeń i ochrony przed roszczeniami), g (np. interes publiczny), i (np. interes publiczny w dziedzinie zdrowia publicznego), j (np. w celach archiwalnych, badań naukowych, historycznych lub statystycznych) RODO.
- marketingowych Administratora danych - podstawą prawną przetwarzania danych w takim przypadku jest Państwa zgoda - art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust 2 lit. a RODO.
- Państwa dane mogą być również przetwarzane w celu kontaktu w sprawach przez Państwa zgłaszanych.
-
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być w szczególności podmioty wymienione w art. 26 ustawy o PPi RPP tj:
- podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organy władzy publicznej, w tym Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia, organy samorządu zawodów medycznych oraz konsultanci krajowi i wojewódzcy, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
- podmioty, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- osoby upoważnione przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osoby wykonujące zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
- Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1510 i 1515);
- minister właściwy do spraw zdrowia, sądy, w tym sądy dyscyplinarne, prokuratorzy, lekarze sądowi i rzecznicy odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnione na mocy odrębnych ustaw organy i instytucje, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organy rentowe oraz zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmioty prowadzące rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakłady ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowe komisje lekarskie oraz komisje lekarskie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległe Szefom właściwych Agencji;
- osoby wykonujące zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- wojewódzkie komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1, w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercy w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
- osoby wykonujące czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- członkowie zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.
Powierzenie danych może nastąpić tylko do podwykonawców, z którymi zawarte są odrębne umowy związane z dalszą realizacją świadczeń zdrowotnych oraz podmiotom świadczącym dla Administratora Danych usługi w zakresie utrzymania i obsługi systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane. Jednocześnie informujemy o zapewnieniu wyboru wyłącznie tych podwykonawców, którzy świadczą usługi z zachowaniem najwyższych standardów ochrony danych.
Państwa dane osobowe - takie jak imię i nazwisko oraz numer telefonu są powierzane w szczególności portalowi www.znanylekarz.pl w celu wykonania na rzecz Administratora usługi przypomnienia pacjentom o zarezerwowanych wizytach, za pośrednictwem sms.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa – w szczególności ustawy o PP i RPP. Zgodnie z Art. 29. ustawy o PPiRPP podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych przechowuje dokumentację medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
- dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
- 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
- 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
- dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do czasu jej cofnięcia.
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
- Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do jego danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii,
- sprostowania i uzupełnienia danych osobowych,
- usunięcia danych – przy czym prawo to nie znajduje zastosowania wobec danych osobowych Pacjenta przetwarzanych na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO – w szczególności zawartych w dokumentacji medycznej, przechowywanej przez okres wskazany w art. 29 ust. 1 ustawy o PP i RPP oraz innych przepisanych dotyczących okresu przechowywania dokumentacji medycznej,
- żądania ograniczenia przetwarzania danych,
- przenoszenia danych - przy czym prawo to nie znajduje zastosowania wobec danych osobowych Pacjenta przetwarzanych na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO, w szczególności wobec danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej i innych przetwarzanych w oparciu o ww. przesłankę,
- wniesienia sprzeciwu - przy czym prawo to nie znajduje zastosowania wobec danych osobowych Pacjenta przetwarzanych na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO, w szczególności wobec danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej i innych przetwarzanych w oparciu o ww. przesłanki
- Przysługuje Państwu prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w razie niezgodnego z prawem przetwarzania danych.
- Podanie danych osobowych, takich jak:
- oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości:
- nazwisko i imię (imiona),
- data urodzenia,
- oznaczenie płci,
- adres miejsca zamieszkania,
- numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- w przypadku gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania;
- opis stanu zdrowia pacjenta lub udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,
tj. niezbędnych do prowadzenia dokumentacji medycznej jest obowiązkowe (art. 25 ustawy o PP i RPP).
Niepodanie ww. danych skutkuje niemożliwością udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej
Podanie danych osobowych, innych niż wynikających z ww. przepisu prawa, jest dobrowolne
- Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich.
- oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości: